Verzendbeleid
Wij doen ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te laten leveren en streven ernaar om bestellingen die voor 16:00 uur zijn geplaatst, dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt dit ons doordat wij eens in de zoveel tijd op reis zijn om in te kopen. Hierdoor kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Wij houden je hiervan altijd op de hoogte mocht dit zo zijn.
De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten.
De verzendkosten bedragen:
Lokale bezorging (binnen 15 km van The Collectionist) | € 4,50 |
PostNL brievenbuspakje | € 4,50 |
PostNL Standaard pakket (tot 23 kg) | € 6,95 |
PostNL Standaard pakket (23 tot 31,5 kg) | € 10,55 |
De levering verloopt via PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
Lokale bezorging
Als het afleveradres zich binnen een straal van 15 km van The Collectionist bevindt dan kun je ook kiezen voor lokale bezorging. Wij nemen dan contact met je op voor het maken van een bezorg afspraak. Je kunt natuurlijk ook altijd zelf contact met ons opnemen.
International shipping
We offer worldwide shipping. Please contact us if the destination country is not listed during checkout.
All prices on our website are in EURO. Your credit card company will bill you with your local currency at the current exchange rate.
All orders are shipped via PostNL. Your order will arrive 4-7 days after the order is placed.
The recipient is responsible for assuring the product can be legally imported to the destination country.
The recipient is the importer of record and must comply with all laws and regulations of the destination country.
The recipient of an international shipment may be subject to import taxes, customs duties and fees, which are imposed once a shipment reaches the recipient's country. Additional charges for customs clearance must be fulfilled by the recipient. The Collectionist has no control over these charges, nor can The Collectionist predict what they may be.
Customs, duties, and taxes are non-refundable: so a shipment that is refused because of unexpected import fees, the cost of the original shipping and any return shipping charges will not be refunded. Customs policies vary widely from country to country; you should contact your local customs office for more information. When customs clearance procedures are required, it can cause delays beyond our original delivery estimates.
To avoid a delay in receiving your order from customs, we strongly suggest:
- Providing a phone number where you can be reached by customs when your product arrives. This phone number will be listed on the commercial invoice so customs can reach you to clear your order.
- Please do not refuse a shipment or ignore requests from carriers regarding duty and/or tax liability charges. Be aware that most carriers will hold a shipment for 5 days after arrival in your country before they return it to the sender.
We do not refund original shipping charges for goods that are refused for delivery at customs.
If you have any questions regarding your international order, please contact us.